"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

neděle 23. září 2018

Vítej, Podzime!

Díky Vám ...příbuzní, kolegové, dobří lidé... 
díky všem za Vaše dobroty z Vašich zahrádek. 
Přestože já nemám žádnou, mohla jsem díky Vaší štědrosti do sytosti péct, zavařovat a připravovat zásoby na zimní období. Dostala jsem rajčata, okurky, papriky, česnek, cukety, patizony, dýně, mirabelky, švestky, jablka, ostružiny, ořechy... Děkuju!!





Vejdete do vchodu a na schránkách je pro vás přilepený vzkaz. Tak tedy zvoníte a myslíte samozřejmě hned na nejhorší... a ono ne. Dobří lidé přijdou s taškou a přinesou vám to nejlepší ze své zahrádky. ;)


Znovu jsem upekla oblíbený cukeťák a dokonce jsem ho stihla i vyfotit. 


Pekla jsem rychlý koláč. Tentokrát se švestkami...


...a s ostružinami. Jen místo drobenky naliju na těsto slazený tvaroh.


Mirabelek jsem dostala vrchovatý koš. Něco málo jsem zamrazila, něco málo snědla Terka a ze zbytku jsem vařila marmeládu. Malinko jsem si zaexperimentovala a pro pikantnost přidala do několika skleniček ždibec červeného rybízu. 


Jablek jsme letos dostali opravdu hodně. Upekla jsem lahodný jablečný moučník a navařila Mirečkovi jeho oblíbené přesnídávky. 


Jablečný moučník

Na těsto potřebuji 1/2 kg polohrubé mouky
1 celou heru
3 lžíce pískového cukru
1 prášek do pečiva
a mléko podle potřeby.

Vše smíchám a vzniklé tužší těsto rozdělím na dvě poloviny. Rozválím na pečícím papíru dvě placky obdélníkového tvaru 
a připravím si náplň:

1 kilo jablek
8 lžic pískového cukru
a 2 vanilkové pudinky. 

Jablka oloupu a zbavím jadřince. Nastrouhám na plátky, prosypu cukrem a suchým vanilkovým práškem, zamíchám, vyklopím na těsto a lehce rozprostřu do stejné roviny. U okrajů nechám cca jeden centimetr volný. Přiklopím druhou placku, opatrně odlepím pečící papír a okraje těsta přimáčknu k sobě, aby náplň během pečení nevytékala ven. Peču v mírné troubě.
Tenhle moučník je vynikající druhý den, když se jablečná náplň propojí do těsta. 


Jablečná přesnídávka
je doménou naší babičky. Mirečkovi hrozně moc chutná a jak měl nedávno ty patálie s jazykem, snědl babičce většinu zásob. Díky velké úrodě jablek jsem se rozhodla, že ji letos vyzkouším uvařit i já.   
Jablka nejprve oloupu, zbavím jadřince, opláchnu, semelu mlýnkem na maso a lehce podusím. Podle potřeby dosladím. Hmotu rozmixuju a naliju do připravených skleniček. Zavíčkuju a 25 minut sterilizuju při 80°C. Hotovo.  


Vůně jablek přilákala do kuchyně i Terinku, která si dle tradice našla recept v angličtině a upekla nám tradiční americký jablečný koláč. Vynikající! 


 Miluju tohle období. 
Ve skleněné pixle mají být stále k dispozici sušenky. Ty si prosím domyslete, neb nestíhám péct. :D


Žádné komentáře:

Okomentovat