"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 30. srpna 2018

Podzim v misce

Moje děťátko, můj malý pucifousek, trpí jako kůň. V úterý ho řezali do jazyka. Museli mu odebrat malý vzoreček, aby zjistili v čem je velký problém. A ten malý prďola (je už skoro stejně velký jako já) snídal naposledy v úterý ráno. Od té doby měl jen kousek zmrzliny a pár banánových koktejlů. Víc nic nechce. V puse má jednu obrovskou bouli. Nemůže polykat. Nemůže mluvit. Odmítá oblíbené lipánky, ba i pudinky. Našlehanou bramborovou kaši pomalu ani neochutnal. Užuž jsem začala propadat panice. Pak jsem ale otevřela google, do vyhledávače zadala heslo "krémové polévky" a hned tu první, která mi padla do oka, uvařila. 

Napěněná mrkvová krémová polévka podle rakouské kuchařské školy

300 g mrkve
1 opravdu malá cibule
40 g másla
1 lžička cukru
200 ml smetany ke šlehání
500 ml zeleninového nebo drůbežího vývaru
sůl 
1/2 lžičky čerstvého strouhaného zázvoru (doma mám momentálně pouze sušený a vzhledem k marodovi jsem dala jen pidi-špetičku na špičičku nože)

Cibuli nakrájejte nadrobno. Mrkev oškrábejte a nakrájejte na tenké plátky. Máslo rozpusťte v hrnci, přidejte cibuli a míchejte dvě až tři minuty do jejího změknutí. Nesmí zhnědnout. Přidejte mrkev, posypte cukrem a dál míchejte, dokud mrkev drobátko nezměkne. Zalijte vroucím vývarem, přidejte studenou smetanu a pozvolna vařte 10-15 minut. Až mrkev úplně změkne, vmíchejte zázvor a osolte. Polévku opatrně přelijte do mixéru a aspoň dvě minuty mixujte na nejvyšší otáčky. Vzniklý hladký a napěněný krém nalijte do misek a ihned podávejte. 

Terka mne pochválila, že to je přesně "TO", na co měla chuť. A dokonce i Mirek (Teri promiň, ale bráchova reakce byla dnes opravdu důležitější.) pomalu "slízal" svoji malou porcičku. Ba co víc! Zhruba za hodinku si přišel pro nášup!!! Jupííí...
Vzhledem k vážnosti situace mě ani nenapadlo fotit. Takže obrázky budou buď příště nebo zapojte fantazii.... anebo ji běžte také vyzkoušet. Je rychlá, je chutná a dle Terky je to takový "Podzim v misce".  ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat