"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

středa 13. května 2020

Tvarohové šišky

Tak se stalo, že jsem měla v lednici tvaroh, který se už měl každou chvíli spotřebovat a mně zrovna nenapadalo nic, čím bych se zavděčila těm mým žroutům domácím. Až mi najednou svitlo a já si vzpomněla na tvarohové šištičky. Chvíli tedy trvalo než jsem recept našla, páč za prvé: furt se mi blbě čte (a děsně mě to štve!), a za druhé: byl schovaný mezi dalšími pěkně hluboko, ještě na originál papíru, zapsaný už ani nevím kým. 

Potřebuji:
1 měkký tvaroh (250g)
3 celá vejce
1 vanilkový cukr
250 g hladké mouky
1 prášek do pečiva
Můžete přidat i rum, ale já to tedy dělám bez něj.

Tvaroh, vejce a vanilkový cukr utřu a přidám mouku smíchanou s práškem do pečiva. Lžící namočenou v oleji ukrajuji kousky a dávám smažit. 
Podle originál receptu se hotové, ještě horké koblížky prosypou směsí: rozpuštěné 2 lžíce medu nalij k mletému máku, cukru a máslu. Jak to chutná říct nemůžu, páč hotové šištičky vždycky obaluji v cukru smíchaném se skořicí. Tak to ti moji milujou nejvíc.  


Druhý den jsem je smažila znovu. Terka jich prý měla málo a chtěla repete. Jsou fakt žravé a mizí velmi rychle.  

Žádné komentáře:

Okomentovat