"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

sobota 10. února 2018

Zelňáky

Zelňáky se u nás nikdy nepekly. Ani nevím z jakého důvodu. Snad že je to místní specialita a my všichni jsme naplaveniny. Nevím. Ale moc mi chutnají a vždycky jsem je chtěla zkusit upéct. 
V Penny nedávno vyšel nový magazín s recepty. No a mezi jarní lahůdky zařadili i recept na 

ZELŇÁKY:

500 g hladké mouky
500 g kysaného bílého zelí
domácí sádlo (asi tři lžíce)
škvarky
sůl a kmín 

Zelí necháme okapat a nakrájíme na menší kousky. Všechny ingredience smícháme. 
Přisypala jsem i ždibec bílého pepře a asi dvě lžičky oblíbeného kořenícího přípravku "Aglio-Olio", které mám z Lidlu. Obsahuje česnek, petržel a kroužky chilli. 
Pokračuji radou z magazínu: Pokud bude těsto husté, přidejte mléko. U mě nebylo třeba
Vypracujeme těsto a vyválíme na placku asi jeden centimetr silnou. ...což se mi opět nepovedlo. 


Vykrajujeme tvary a pečeme v předehřáté troubě.

Byly vynikající. 
Pikantní. 
Určitě se do nich někdy pustím znovu. 


Dobrou chuť. 

Žádné komentáře:

Okomentovat