"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

sobota 24. února 2018

Plněná sekaná

Nastaly mrazy a to je signál, že je nejvyšší čas rozmrazit mrazák. 
Nevím jak vám, ale mě se z každého nákupu masa, z každého následného porcování a pytlíkování, vždycky nahromadí pár zbytků ořezaných "nehezkých" flákot. Nic nevyhodím. Čekám až jich bude víc. A jednou za čas nastane den D, kdy se všechny dají dohromady a semelou k další spotřebě. Nejlépe v ten čas, když je venku třeskutý mráz a šuplíky se zamraženým obsahem mohou přečkat bez úhony na balkóně. 
Z mletého dělám pokaždý karbanátky s kaší nebo minikarbanátky s rajskou. Ale tentokrát jsem chtěla uklohnit něco nového. Něco co jsem ještě nedělala. Sekanou! 
Google opět inspiroval a fantazii se meze nekladou. 


Moje první plněná sekaná:
Dva rohlíky jsem nakrájela na kostičky a zalila mlékem, aby se pěkně nasákly. Přebytečné mléko jsem vymačkala a protože jsem před malou chvilkou mlela mlýnkem maso, vzala jsem to z jedné vody a semlela najemno i nasáklé rohlíky. Do mísy, k přibližně půlkila mletému vepřovému masu jsem přidala zmíněné rohlíky, jedno vajíčko, na velmi jemné kousky nakrájenou cibulku, prolisované dva stroužky česneku, přisypala jednu lžíci hladké mouky, ždibec soli, bílého pepře (poslední dobou používám jen ten bílý) a asi hrst medvědího česneku. Vše jsem pořádně promíchala a asi jednu třetinu lehce namačkala do vymazané a strouhankou vysypané formy na biskupský chlebíček. Na mleté maso nasypala hrášek a znovu přikryla vrstvičkou masa. Další vrstvu tvořila tři natvrdo uvařená vejce, rozpůlená a lehce namáčknutá do směsi. Ta jsem zakryla zbytkem masové směsi. Navrch jsem položila plátky slaniny. Celou formu zakryla alobalem a asi dvě hodiny pekla v mírné troubě. 
Musím se pochválit, chutná výborně. 
Synáček, když vyrazí na lov, ukrojí si plátek a dává si ji jen tak, studenou s hořčicí.  


Žádné komentáře:

Okomentovat