"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

středa 14. února 2018

Tvarohová bábovka s kokosem

Medulka, moje kolegyně z práce, si včera postěžovala, že jsem na ni úplně zapomněla a nepřinesla jí slíbený recept. A měla pravdu. Úplně se mi to vykouřilo z hlavy. Při dobré paměti jsem se doma pustila hned do hledání, zakrátko vyhrabošila v dokumentech kýžený recepis, přidala navrch bonusem svých pár zaručených "mňam" receptů a v samém závěru našla od Medulky jeden zapomenutý a zajímavý, bábovkový. Co na tom, že tvarohová bábovka byla u nás na programu dne minulý týden. Tahle je zas tošilinku jinačejší.

Na těsto potřebuju:
250 g hery
4 vejce
250 g cukru moučka
250 g tvarohu ve vaničce
3 lžíce rumu
4 lžíce kokosu
250 g polohrubé mouky
1 kypřící prášek
2 lžíce kakaa
tuk a mouka na vysypání formy


Utřeme cukr se žloutky a heru. Přidáváme po částech tvaroh, rum, kokos, polohrubou mouku promíchanou s kypřícím práškem a nakonec vmícháme z bílků ušlehaný sníh. 
Polovinu těsta dáme do vymazané a moukou vysypané formy. Do druhé poloviny zamícháme kakao. 
Bábovku pečeme v troubě při 180°C přibližně jednu hodinu. 


No ...a když už máme dneska toho zamilovanýho svatýho, barvila jsem namísto kakaem červenou gelovou barvou.  



Druhý pokus, jiná forma, povedenější mramorování. 



Žádné komentáře:

Okomentovat