"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 21. května 2020

Čokoládový dort

To takhle jednoho odpoledne přijdu za capartama do pokojíku a ptám se: "Co mám upéct dobrýho?"
A odpověď? "Upeč čokoládový dort!"
??? 
To je teda nápad. Teď... čokoládový dort. Minulý týden jsme konečně dojedli ten narozeninový a já budu hned péct další.
Na druhou stranu... ale pro ne. Chtějí dort, budou mít dort. Aspoň si vyzkouším nějaký nový recept. A našla jsem jeden úúúžasně rychlý a jak jinak, naprosto luxusní! 

Připravím si:
1 zakysanou smetanu ...180 g
160 g cukru krupice
75 g kakaa
140 g hladké mouky
4 vejce
1 prášek do pečiva
špetka soli
160 ml oleje

Žloutky vyšlehám s cukrem do pěny a pomalu přidám zakysanou smetanu a olej. Smíchám si kakao s moukou a práškem do pečiva a tuhle sypkou směs pomalu přimíchávám ke žloutkové. K bílkům přidám špetku soli, lžíci ledové vody a vyšlehám je do husté pěny. Bílkový sníh pomalu metličkou promíchám se základní směsí a naliju do formy vyložené pečícím papírem. Dle návodu jsem boky formy promázla máslem a nalepila na ně pruh pečícího papíru tak, aby formu převyšoval cca o 3 cm. Na dno jsem vystřihla z pečícího papíru pěkný kruh. Peče se asi 45 minut při 175°C.  
Tolik základní korpus. 
Krém jsem dělat nemusela, neb zbyl z minula a navrch jsem dort lehce promázla rybízovou marmeládou a nalila čokoládu. 


Jak je na fotkách moc dobře vidět, dort nestihl ani vychladnout. Okamžitě přišli ti dva, dort nakrájeli a pustili se do něj, jako by snad týden nejedli. 
Korpus budu určitě péct někdy příště, jen vymyslím jiný krém. Možná nějaký likérový. 


Žádné komentáře:

Okomentovat