"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

sobota 25. května 2019

Perník s hruškami a ořechy

Už si vůbec nepamatuju proč, vím jen kde. Kde jsem našla tenhle recept na úžasný perník. Dokonale nafocený ho najdete na blogu u Pony
Já si ho ale stejně přepíšu k sobě, protože jsem hlava děravá.. a taky chci mít všechny tyhle dobroty pěkně pohromadě. 
Takže...
na 
PERNÍK S HRUŠKAMI A OŘECHY 


si připravím:

1 hrnek špaldové mouky (pro všechny, kteří nemají rádi nejasné hrnkomíry... na 1 hrnek počítám 300 ml)
1 hrnek žitné chlebové mouky
0,5 hrnku hladké mouky
1 hrnek třtinového cukru
1 prášek do perníku
1 lžička skořice
2-3 lžíce holandského kakaa
Smíchám suché ingredience a přidám:
1 hrnek mléka
3/4 hrnku oleje
2 celá vejce
2 lžíce povidel

Pokud je těsto husté, přileju mléko. Do přiměřeně řídkého těsta nasypu hrst nahrubo nasekaných vlašských ořechů a dvě menší hrušky, nakrájené na kostičky. 
Těsto se mi, stejně jako Poně, na koláčovou formu celé nevešlo. Musela jsem upéct i pár muffinů. 
Peču v předehřáté troubě asi 30 minut při 170°C. 
Perník po vychladnutí promažu malinovou marmeládou. 




Žádné komentáře:

Okomentovat