"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

sobota 30. června 2018

Pilná sobota

Minulou sobotu jsem parádně nastydla. Tím pádem byl celý týden ztracený. Nudný...až stereotypní. 
Ve zkratce: z práce do postele... z postele do práce... a zas a znovu. Rýma, kašel, únava, bolesti hlavy, kašel, únava, kašel. Nuda, nuda, šeď....šeď. 
Naštěstí se počasí umoudřilo, sluníčko vylezlo zpoza mraků a neduhy se daly na ústup. Nadechla jsem se z plných plic a zavelela k výletu.... aby bylo zas o čem psát.

Dnešní sobota byla tip-ťop... s hvězdičkou! 
Brzy ráno jsme odjeli za babičkou a dědou. V lese jsme si nasbírali kyblíček borůvek, našli pár lišek, u babičky na zahradě sesbírali černý rybíz, maliny a pozdní jahody... Naše píle byla odměněna vynikajícím koláčem z tvarohu a černého rybízu, po kterém se okamžitě zaprášilo. 
Foťák jsem tentokrát nechala doma. Naštěstí nečekaně chytila fotící slinu Terka... takže hurá, mám k dispozici pár mobilních záběrů.   





Doma jsem upekla "rychlý" borůvkový koláč. 
Tenhle recept zná snad každý, ale pro úplnost....

RYCHLÝ KOLÁČ

15 lžic polohrubé mouky
5 lžic cukru
1 kypřící prášek do pečiva
4 lžíce oleje
2 celá vejce
mléko podle potřeby

Všechny ingredience smícháme a nalijeme do vymazaného a moukou vysypaného pekáče. Poklademe libovolným ovocem a zasypeme žmolenkou. Pečeme klasicky, na 180°C, dokud nejsou okraje upečené dozlatova.



Z lišek jsme si uvařili báječnou bramboračku. Krapánek z nouze cnost...aneb co dům dal. Ale i tak byla výborná. 

BRAMBORAČKA Z LIŠEK

2 větší brambory
1 mrkev
1 cibule
1 lžíce sádla
1 lžíce hladké mouky
masox (nejlépe houbový bujón od Maggi)
drcený kmín
1 stroužek česneku
hrstička medvědího česneku (mám bohužel jen sušený)
majoránka
pepř
sůl
petrželová nať
a lišky

Cibuli nakrájíme nadrobno, vhodíme na rozehřáté sádlo a osmahneme. Přidáme na kolečka nakrájenou mrkev a rovněž ji trochu osmahneme. Vsypeme mouku, promícháme a zalijeme vodou. Přidáme čisté houby, na kostičky nakrájené brambory, kmín, masox a vaříme za občasného promíchání, dokud brambory a houby nezměknou. Poté dochutíme majoránkou, česnekem i česnekem, solí, pepřem a doplníme zelenými natěmi. 


Terinka se tedy hodně divila, že dávám tolik zelených bylinek, ale já mám takhle bramboračku asi nejraděj. 


Dobrou chuť a krásné léto!

Žádné komentáře:

Okomentovat