"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

úterý 5. června 2018

Domácí lučina

To takhle jednou jdu s Terinkou koupit lučinu, protože máme doma avokádo a chceme si z něj udělat vynikající pomazánku. Při snímání kódů paní pokladní pak suše utrousí, že za cenu, kterou já utratím za zmíněnou pochoutku, by ona měla lučiny celé kilo. A hned mi i bez váhání prozradí jednoduchý návod. Doma mi to nedalo, na internetu jsem porovnala několik zaručených receptů a pustila se do výroby. Dnes již můžu potvrdit, že vyrobená lučina je vynikající... i když konzistencí je úplně jiná než originál. 


Smíchám 
1500 ml bílého jogurtu (nejlépe selský od fy Hollandia) 
250 ml 33% smetany ke šlehání 
a ždibec soli. 
Směs přeliju do cedníku vyloženého plenou, postavím do hlubší mísy, aby měla kam odkapávat syrovátka. Překryju a nechám stát celých 24 hodin v lednici. 


Dle zdroje získáme půl kila lahodné lučiny... 
což nemůžu potvrdit, poněvadž jsem ji zatím ještě ani jednou nezvážila. Ale naplním dva kelímky o obsahu 400 ml a ze zbytku, který zůstane připravím několik vynikajících chlebů ke svačině. 
Rovněž nemůžu potvrdit informaci o delší trvanlivosti v takto uchovávané formě, neboť u nás je během pár dní beznadějně vše snědeno. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat