"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

úterý 7. července 2015

Bouzov

V úterý 30. června se mi splnil jeden z mnoha snů. Na vlastní oči jsem viděla hrad Bouzov. Procházela jsem se místy, kterými pobíhala "zámecká paní" Kateřina Krásná a lovila Petra, přesněji - mého oblíbeného Jana Hartla. A po celou dobu prohlídky (vlastně i právě teď) mi v hlavě zněla melodie z filmu.

Teď opět po čase trocha historie:
Bouzov vznikl někdy na začátku 14. století a ve své době patřil k nejpevnějším hradům. Jedním z majitelů byl i Viktorin z Kunštátu, otec Jiřího z Poděbrad. Historicky nedoloženým dohadem je, že Jiří z Poděbrad se narodil právě zde. 
Za třicetileté války se Bouzov stal císařskou pevností a sloužil jako vězení, v němž končili švédští zajatci. 
V roce 1696 získali majetek němečtí rytíři a drželi hrad až do roku 1939, kdy jej zabavili nacisté. Velmistr řádu, arcivévoda Evžen, Bouzov v letech 1895-1912 zcela přestavěl v tehdy módním romantickém novogotickém slohu. 
Za 2. světové války Adolf Hitler věnoval Bouzov Himmlerovi a na hradě pak sídlil přepadový oddíl SS. Po válce byl hrad zkonfiskován československým státem.  

My měli smůlu, že se zde opět pohybovali filmaři. Asistenti a asistenti asistentů pobíhali kde se dalo a rušili celkový dojem. Prohlídka byla díky nim ošizena o návštěvu rytířského sálu, kde právě probíhalo veledůležité natáčení. Také slečna průvodkyně nebyla evidentně ve své kůži. Lépe řečeno - minula se povolání. Pravděpodobně chtěla být někým jiným a nevyšlo to. Můj muž byl jejím chováním docela rozladěn a hrozilo nebezpečí, že už tento rok společně žádnou památku ani nenavštívíme.  :)



















vrata - levá strana

vrata - pravá strana 

Mrzí mne pouze jedno. Nevím nic o tomto obraze. Doma jsem si pouze vygooglila, že se jedná o místní Bílou paní, která se zjevovala většinou v nejstarší části hradu. Její zjevení prý bývalo předzvěstí něčí smrti anebo neštěstí příslušníka rodu.   



Žádné komentáře:

Okomentovat