"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

pondělí 4. května 2015

Slavíme

Dnes má moje malá holčička narozeniny. Už počtrnácté! Kouká mi z oka do oka a tváří se dospěle. Jenže já vidím furt ten malej, čerstvě vylíhnutej uzlíček, kterej si spokojeně chrupká a je mu úplně jedno co se kol něj děje.


Oslavu jsme uspořádali už včera. Napekla jsem perníkové muffiny, muffiny s čokoládou, úspěšné portugalské koláčky...
...a DORT.


ČOKOLÁDOVÝ. 
Recept podle Ostravských Dortíků.
Na těsto potřebujeme:
1 čokoládové kefírové mléko 500 ml
3/4 dc oleje
2 vejce
350 g cukru krupice
350 g polohrubé mouky
1 rovná lžíce jedlé sody
4 lžíce kvalitního holanského kakaa
1/2 kvalitní strouhané hořké čokolády

Všechny sypké přísady promícháme, přidáme tekuté a dobře zpracujeme.
Těsto je řídké!
Formu vymažeme a vysypeme moukou. Pečeme při 180°C na středním roštu, dokud není na střed vpíchnutá špejle suchá. Vychladlý korpus je křehký. Při promazávání manipulujeme s patry opatrně.

Na stránkách Dortománie.cz jsem se dočetla, že zaručeně nejvhodnější krém na potahované dorty je tento, pudinkový. Potřebujeme:
600 ml mléka
2 pudinky
cukr podle chuti (přibližně 200 g)
1 a půl másla

V mléce rozmícháme pudinkové prášky a uvaříme pudinkovou kaši. Přikryjeme igelitem, aby se nám nevytvořil škraloup a necháme vychladnout. Pak pudink vyšleháme do hladka a po kouskách přidáváme máslo, přisypáváme cukr a přitom šleháme. Všechny suroviny musí mít stejnou (nejlépe pokojovou) teplotu, aby nedošlo ke sražení.

Marcipán jsem kupovala na poslední chvíli, takže žádná sláva. Při potahování mi popraskal. A přestože jsem dle dobrých rad vybrala zaručeně nejvhodnější krém, stejně se marcipán přes noc v lednici rozpouštěl.
Zbylý marcipán jsem nabarvila podle Terčina přání, zdobila, zdobila a nakonec mi z toho vylezl pravý klučičí dort. :D Terezce se ale stejně líbil... a všem chutnal.
A o to přeci jde.




Žádné komentáře:

Okomentovat