"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

úterý 21. dubna 2015

Portugalské koláčky podle Moniky

Včera jsem u Moniky Na kopečku objevila recept na úžasné portugalské koláčky. Ještě dnes jsem nakoupila potřebné ingredience a pustila se do díla. Musím říct, že ani nepamatuju, kdy jsem dělala něco tak jednoduchého, rychlého a přitom božsky lahodného.


Potřebuji pouze balíček listového těsta a mletou skořici. Těsto vyválím na tenkou placku, posypu skořicí, stočím do ruličky, nařežu si malé špalíky, které zploštím. Placičky namáčknu do formiček na muffiny a peču 8 minut na 230°C. Vidličkou si v misce smíchám jednu zakysanou smetanu, vejce a vanilkový cukr. Lžící naliju do předpečených košíčků a znovu peču 10 minut. Jen snížím teplotu na 200°C. Monika používá formu kovovou, já mám pouze silikonové formičky. Snad možná právě proto jsem je musela nechat v troubě o nějakou chvíli déle. Po upečení pokapu pomerančovým karamelem, který je taky snadný. Na pánvi rozpustím 4 lžíce krystalového cukru a pomalu přilévám šťávu z jednoho pomeranče.
Toliko můj zkratkovitý návod. Nádherně vypracovaný fotopostup najdete u Moniky právě ZDE.

První reakce našeho největšího znalce a kritika .... "Kde jsou další?"
Po chvíli se z kuchyně ozvalo: "Kašlu na dietu!"
A nejmilejší slova závěrem: "Martínku, ty víš, že si nikdy nic k těm našim výročím a oslavám nepřeju, ale tohle mi peč častějc."
Moniko, děkuju!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat