"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

pondělí 4. června 2012

Kam s recepty?

Znáte to. Každou chvíli kamarádka nebo kolegyně přinese na ochutnání nějakou dobrůtku. Vy okamžitě požádáte o recept, poněvadž je to dobré a zaručeně jednoduché. Lístky s recepty se tak léty kupí. Jeden je napsaný krasopisně, druhý v rychlosti načmáraný. Mám na takovéto útržky a lístečky speciální desky a už je jen tak tak dopnu. Pokaždé, když jdu dělat nějakou tu buchtu od kamarádek, říkám si, že už je na čase všechny pěkně seřadit, případně i úhledně přepsat. A pokaždé zůstane u vroucího přání.
V únoru mě Iriska na svém blogu inspirovala krásným Receptářem na moučníky. Dobrý nápad - říkala jsem si - krásný tip na dárek pod stromeček. Pak, docela nedávno, Aktijka ve svém obchůdku nabízela kroužková alba HamptonArt. Po shlédnutí přiloženého videa jsem už přesně věděla co chci a jak to budu dělat. Žádný vánoční dárky. Nejdřív si udělám pořádek sama u sebe. 
Sehnala jsem si šanon, který mám už vyzkoušený a se kterým jsem na výsost spokojená. Přední strana i hřbet jsou totiž opatřeny ochrannou fólií, která zároveň vytváří šikovnou kapsu. Abych měla recepty pěkně přehledně seřazené, koupila jsem si podkladové papíry ve třech barevných odstínech. Hnědé budou na pečené moučníky, modré na vánoční cukroví a zelené na zdravou a masitou kuchyni.  Mmch..... jak už jsem byla v tom nakupování, pořídila jsem si konečně foukací fixy. ;)




Jsem rozhodnutá používat co možná nejlevnější materiál, z domácích zdrojů. Hlavně musím spotřebovat co nejvíc zbytků, kterých mám plnou krabici a stále se kupí další a další.
Celá nedočkavá jsem si jako úplně nejprvnější z prvních vytiskla recept na Hraběnčin štrůdl. Veliká delikateska si zaslouží být první.
Podle návodu Gabrety jsem si zkusila pohrát s bílou papírovou lepící páskou. Na malý kousek jsem natiskla oranžové kytičky. Po zaschnutí razítkovací barvy jsem pásku natrhala na kousky a dozdobila stránku. Myslím, že jsem to zdobení docela slušně přehnala, ale co..... je to jen recept, žádné veledílo.
Na volné místo dolepím v budoucnu fotku moučníku .....bude-li vůbec nějaká, poněvadž po této dobrůtce se vždy jen zapráší. 



Na řadu přišla titulka. Plastová kapsa je široká 27 cm. Musela jsem A4 čtvrtku prodloužit, čímž jsem se vzhledem hodně přiblížila originálu od Hampton Art. Na přechod mezi různě barevnými čtvrtkami jsem natiskla nově zakoupené Kety razítko č. 208. K zamaskování křivého spoje (netrefila jsem se - žádný učený z nebe nespadl, že) posloužila krucánková razítka a papírová kytička. Z tmavě hnědého papíru (stejný odstín jako písmena) jsem vyřízla rámeček, celý natřela halabala krakelovací barvou Old paper od Distress a do vzniklých prasklinek vetřela razítkovací barvu Antique linen od stejné firmy. Nadpis s použitým fontem Horseshoes jsem vyřízla na Silhouette.
Dalším přírůstkem do mé skromné pracovničky je krásné razítko Girl with Heart Purse od firmy Stampotique. Otiskla jsem ho na obyčejnou bílou čtvrtku černou razítkovací voděodolnou barvou StazOn, vymalovala pomocí vodního štětce aqvarelovými pastelkami, podlepila oboustrannou lepící páskou, vystřihla a nakonec na celý motiv houbičkou natupala razítkovací barvu Old paper, aby zbylá bílá místa tolik nesvítila.   


Hnědou čtvrtku jsem houbičkou natupala taktéž, aby titulka působila ošuntěle. A musím říct, že jsem s výsledkem moc spokojená. 

Žádné komentáře:

Okomentovat