"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 11. srpna 2011

Rozmarné léto.

Stalo se už dobrým zvykem, že začátkem prázdnin sbalíme kufry a odjíždíme k mému panu bratrovi na venkov. Děti si společně užijí spousty legrace, oslavíme několikery červencové narozeniny...... a já se pravidelně překafuju. Letos tomu nebylo jinak. I když..... malá změna byla. Počasí si postavilo hlavu a že prý hezky nebude a basta. Odpadlo tak bazénové koupání a rachtání; zrušila jsem i sběr borůvek neb skoro žádné nedozrály. Klasik by dozajista pronesl, že tento způsob léta zdá se mu poněkud nešťastný.


..: Geocaching je turistická, navigační a trochu i internetová hra. Spočívá v tom, že někdo na neznámé místo ukryje schránku, tkz. „keš“. Na internetu zveřejní její souřadnice a různé doplňující informace. Ostatní potom tuto schránku pomocí navigačních přístrojů hledají. Při nalezení se zapíšou do sešitku ve schránce, případně si vyberou něco z obsahu a výměnou do keše vloží něco svého. Po návratu svůj nález anebo i neúspěch svěří speciální internetové schránce. :..
Stejně jako mnozí tak i já jsem už dříve o této disciplíně slyšela a dvakrát mě nezaujala. Ovšem - stačí, aby vaše kamarádka napsala pár nadšených řádek a mánie je na světě. Díky jejím odkazům jsem si na netu našla jednu kešku umístěnou docela blízko našeho letního pobytu. A poněvadž jsem v tomto prostředí vyrůstala a okolí úkrytu velmi dobře znám, nebyl problém už při pohledu na mapu keš lokalizovat.
Už před odjezdem jsem vyhlásila bojovou hru - hon na keš nebo-li hledání pokladu. Děti se náramně těšily a to i přesto, že neměly za mák tušení o co jde. Důležitý byl pro ně fakt, že budem něco hledat a nikdo z nás netuší co.

V pondělí 4. července se počasí konečně umoudřilo a dovolilo nám udělat si malý "poznávací" výlet. Do hledání se s námi pustili i moji dva synovci.
Naše první keš se jmenuje "Baroko I".
Našli jsme ji poměrně brzy i bez navigace. Jak říkám, vyrůstala jsem tady, znám tu každý kámen... no problem. Ke komentáři u keše bych jen dodala informaci, že kostel byl z velké části nedávno rekonstruován. Poslední dobou, vždy koncem prázdnin, zde začíná akce "Pohádková cesta" a při této příležitosti je kostel i zpřístupněn. Jak jsme se loni dozvěděli od kastelána, byl tento skvost bohužel několikrát vykraden a dokonce i poškozen.

Žádné komentáře:

Okomentovat