"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

pondělí 9. října 2017

Cukeťák z trouby

Opět jsem dostala cukety. A opět jsem nevěděla co s nimi. 
Zachránila mne švagrovnice moje drahá, která nejraději peče
CUKEŤÁK.


Našla jsem si na netu pár receptů a zkombinovala je s radami od drahé příbuzné. 
A tady je výsledný recept.

Potřebuji:
 3 menší cukety (po oloupání cca 800 g)
2 cibule
4 stroužky česneku
250 g anglické slaniny
200 g tvrdého sýra
150 g polohrubé mouky
půl balíčku prášku do pečiva
2 vejce
půl lžičky soli
2 lžičky majoránky
mletý bílý pepř

Cukety oloupeme a do větší mísy nastrouháme. Cibuli a anglickou slaninu nakrájíme nadrobno, česnek prolisujeme, sýr nastrouháme. 
K cuketě přidáme všechny ingredience a pořádně promícháme. Vložíme na pekáč vyložený pečícím papírem, uhladíme a pomalu pečeme asi hodinu. 
Velmi záleží na výšce hmoty. Poprvé jsem pekla ve velkém pekáči a cukeťák byl skoro průhledný. Napodruhé jsem zvolila raději o polovičku menší nádobu a pekla opravdu zvolna, aby se směs pořádně propekla. 
No a důkazem, že je cukeťák opravdu žravý, je fakt, že nemám ani jednu fotku upečeného.  


Žádné komentáře:

Okomentovat