"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

úterý 7. února 2017

Jejda... sviluška!

Na zimu jsem uklidila bylinky na chodbu, abych je uchránila před mrazy. Bohužel jsem je už neuhlídala před škůdci. Svilušce nejprve zachutnala máta a hned potom se vrhla na moji milovanou šalvěj. 

  


Zagooglovala jsem a našla zajímavý recept na jejich likvidaci. 

Domácí bylinkový čaj aneb vlastní přírodní pesticid:
Do jednoho šálku vody nasypu 
1 lžičku skořice,
1 lžičku mletého hřebíčku,
a 2 lžičky italské kořenící směsi.
Vše přivedu k varu,
nechám lehce vychladnout
a pak přimíchám 2 lžičky prolisovaného česneku. 
Nechám úplně vychladnout
a pak přecedím přes pláténko. 
Do roztoku přidám pár kapek jaru
a přeliju do rozprašovače. 
Každé tři dny po dobu dvou týdnů budu stříkat listy 
a svilušky bych měla úplně vypudit. 




Stříkat listy, stříkat listy.... 
to se lehko napíše. 
Jenže já jsem preventivně ostříhala úplně všechny výhonky
a zeminu prolila vodou.
Budu tedy postřikovat to co zbylo v květináčích.... 
....a ostřížím zrakem sledovat situaci. 

Sviluškám zmar! 




Žádné komentáře:

Okomentovat