"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 9. února 2017

Desert

Brouzdám si po FB, koukám, inspiruju se... a občas mě nějaký nápad ťukne.  
Zrovna včera mi na monitor naskočil obrázek s úžasným moučníkem. Srdce zaplesalo, v puse se začaly sbíhat sliny. Honem jsem skočila do obchodu pro kompot a smetanu a pustila se do díla. 

Ta úžasná dobrota se jmenuje:

SYPANÝ KOLÁČ S PUDINKEM

a potřebuju:
300 g polohrubé mouky
100 g cukru krupice
125 g rozpuštěného másla
1 vejce
 1 vanilkový cukr.

Na náplň si připravím :
3 vanilkové pudinky
1 l mléka
2 lžíce cukru
a šťávu z kompotu (přibližně 100 ml).

A nakonec si ještě přichystám:
100 ml smetany ke šlehání
a libovolný kompot. Meruňky, broskve, borůvky...a pod. 
Koupila jsem malinový, ale příště... příště zkusím raději meruňkový. A v létě čerstvé borůvky! Nebo jahody!! 

Z mouky, cukru, vanilkového cukru, vajíčka a rozpuštěného másla uhňahňám drobenku.
Z ingrediencí na náplň uvařím hustý pudink, který promíchám se šťávou z kompotu. 
Koláčovou formu vymažu herou (v originále máslem) a vysypu moukou. Na dno nasypu polovinu drobenky a rukama uhladím. 
V troubě peču přibližně 5 minut při 160°C. Vyndám z trouby a na dno poskládám ovoce, zaliju pudinkem a posypu zbylou drobenkou. Znovu dám péct přibližně na 10 minut. Poté celý povrch koláče zaliju smetanou ke šlehání a dopeču dalších 
10 minut. Po pravdě... zdála se mi pořád jakási nedopečená a tak byla v troubě o celých 10 minut déle. Po upečení nechám vychladnout a pocukruju moučkovým cukrem. 


Dobrou chuť. 
Bon appétit. 
Enjoy your meal.
Buen provecho. 
Guten Appetit. 
:)

Žádné komentáře:

Okomentovat