"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

neděle 3. července 2016

Kakaový koláč s pudinkem a malinami

Na sobotním trhu jsem koupila nádherné maliny. 


Na netu jsem našla šikovný recept a pustila se do pečení. 

Můj nový objev se jmenuje:
KAKAOVÝ KOLÁČ S PUDINKEM A MALINAMI

Na těsto potřebuji:
2/3 hrnku hnědého cukru (ten jsem doma neměla a tak posloužil obyčejný pískový)
3 vejce
2 lžíce slunečnicového oleje
1 hrnek mléka
2 hrnky hladké mouky
1 kypřící prášek do pečiva
2 lžíce kakaa
špetku soli

Cukr s vejci vyšlehám do pěny, přidám olej a ještě chvíli šlehám. Pak střídavě přidávám smíchanou suchou směs s mlékem.
Vzniklé hladké těsto naliju do menší formy vyložené pečícím papírem. V původním receptu uvádí rozměr formy 23 x 23 cm. Naše nejmenší forma měří 34 x 26 cm. 
Peču ve vyhřáté troubě na 180°C cca 20-25 minut. 
Upečený korpus nechám vychladnout. 
Jestli se korpus při pečení vyboulil, opatrně ho seříznu do roviny. Lžičkou vykrajuji důlky tak, aby se neporušilo dno. Do důlků vložím maliny. Na uvedenou menší formu potřebovali 16 malin. Mě se jich vešlo 24 kousků.  

Celý koláč zaliju pudinkovou náplní. Smíchám:
750 ml mléka
1,5 sáčku vanilkového pudinkového prášku
a asi 3 lžíce hnědého cukru (opět přidávám bílý, krupicový)
a uvařím hustý pudink.


Stejně jako autorka i já si ulehčuji krájení a důlky označuji na kraji koláče párátky. 


Odřezané těsto v misce rozdrobím a nasypu navrh koláče.


Nechám vychladit...  


...a můžeme podávat. 


Koláč je chutný. 
A docela i hutný. 
Příště ještě zkusím přidat zakysanou smetanu 
(stejně jako u bratislavské buchty).

Žádné komentáře:

Okomentovat