"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

sobota 24. ledna 2015

Venkovská rustikální bageta

Úplnou náhodou jsem objevila špicový blog
Je plný nádherných fotek, prima nápadů, bezvadných receptů. Autorka Monika má úžasný pohled na svět, na život, je vtipná, nápaditá, praktická, má vkus.... prostě mě zcela dostala. Jak mám malou chvilku, hned si k ní jdu počíst.

Dnes jsem podle jejího návodu upekla venkovské rustikální bagety. A musím se přiznat, že jsou fakt "boží".

Jak na ně?
150 g brambor
400 g hladké mouky
100 g celozrnné pšeničné mouky
225 ml vody
1 lžíce soli
4 lžičky olivového oleje
1/2 kostky droždí


Oloupané brambory uvařte v osolené vodě a potom rozmačkejte. Všechny ingredience včetně brambor smíchejte v kynuté těsto. Po cca 90 minutách rozdělte těsto na dva díly. Vyválejte obdélník, který srolujte do patřičného tvaru. Položte na plech, ostrým nožem udělejte zářezy na každou z baget a nechte pod utěrkou 50 minut kynout. Potom bagety pomoučněte a pečte v troubě na 230° asi 35 minut.

Toliko původní pokyny.
A moje první dojmy?
1. Já jsem například na poslední chvíli zjistila, že nemám čistý olivový olej. Použila jsem tedy ochucený s česnekem. A nemá to chybu!
2. Do těsta jsem přidala (stejně jako jedna z mnoha věrných čtenářek) lněné semínko a dokonce i pár zrníček loupané slunečnice.
3. Pro příště si musím pamatovat, že moje trouba peče malinko jinak než-li Moničina! Už po 30 minutách byly obě bagety pěkně dokřupava. Takže příště, PŘÍŠTĚ ! budu péci klidně i kratší dobu.
Dobrou chuť Vám všem! 

Žádné komentáře:

Okomentovat