"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

čtvrtek 24. července 2014

Podél ostnatého drátu ....aneb Comeback2

Proč právě COMEBACK?
Míra jel loni s dětma a s Michalem Švandů na cyklovýlet Želiv - Lipnice nad Sázavou - Humpolec. Terka měla právě prázdninově, různobarevně nalakované nehty. Děťátka obě aktivně sledují TV seriál Comeback a tak při každé příležitosti nastavovali prsty stejně jako na logu. A protože Terka při vztyčení tří základních prstů měla všechny natřené na růžovo, pojmenovali nakonec i celou akci Růžový comeback.

A tak i letos nebyla příprava na comeback podceňována a nehty byly opět pečlivě a promyšleně nalakovány.
Původně byl letošní ročník nazván Černým comebackem, jenže Terinka si jaksi pozapomněla pořídit černý lak na nehty. A tak prý bude modrý.

Den první. Neděle 20. července.
Plánovaná trasa: Hojná Voda - Rybník

Vyjíždíme z Českých Budějovic cyklobusem Novohradská linka v 8:00 hodin. Přesně podle plánu.
 Hojná Voda.
Na Hojnou Vodu přijíždíme v půl desáté. Upravujeme si cyklotašky, někteří (Terka) již svačí.
Z Hojné Vody vyrážíme přesně v 10:00 hodin. Naše cyklotrasa má č. 34 a budeme se jí držet prakticky celý den. Hned za humny si chci vyfotit panoramata, ale než vytáhnu foťák a zaostřím, je celý peloton včudu.
 První zastávka. Čeká se hlavně na opozdilce-dokumentaristu.
Druhá zastávka - kousek od Žofínského pralesa. Ještě plni elánu. Krom dokumentaristy. Ten již málem vypustil duši.
 Třetí zastávka. Huťský rybník.
Je hrozný horko. Jedeme většinou ve stínu stromů, ale únava je znát. A nepomáhá ani pravidelný příjem tekutin.

Ale je tady krásně.

Čtvrtá zastávka. Uhlišťský rybník.

Pátá zastávka. Pohořský potok u Leopoldova.
Malé osvěžení. Hlavně si nenamočit cyklo-kaťata!
 Panoramata.
 Cetviny. Gotický kostel Narození Panny Marie.
 Svatý Kámen. Kostel Panny Marie Sněžné.
Před malou chvilkou mi definitivně odpadla levá šlapka. Mirek mi ji ještě doma nějak vylepšoval a prý se utrhl závit. Na to, kolik toho máme dneska za sebou, vydržela ovšem dost. Teď už naštěstí pojedem většinou jen z kopce, tak do toho Rybníka v nejhorším dojdu pešky.
Rychnov nad Malší. Kostel svatého Ondřeje.
V hospodě plné much a kouře z cigaret osvěžujeme se studenou limonádou. Hlavně, že tu mají aspoň funkční toalety.
Větrný kohout Kamil. Sedí spokojeně na střeše kostela a sleduje ne kosí, ale čapí bratry.
 Terka fotí čápy.
 Makové pole za Rychnovem.
Probíhá výměna kol. Já pojedu na pořádném kole a Míra povede to moje. Jelikož je mazaný a vynalézavý, za malou chvíli přišel na fígl jak šlapat na kole bez šlapky.
Dolní Dvořiště. Kostel svatého Jiljí.
Přijíždíme do Dolního Dvořiště a na náměstí v první hospodě usedáme k večeři. Kuchař obsluhuje venkovní gril a jde mu to moc dobře. Dáváme si grilované krkovičky i zeleninu....

....horké maliny a jiné libůstky. Poslední zmiňované už do sebe v rychlosti hážem, neb obloha se začíná zatahovat a v dálce hřmí. Do Rybníka je to co by kamenem dohodil. Malou chvíli po 18:00 hodině přijíždíme k penzionu U Kotlasky, kde máme na jednu noc zamluvený pokoj. Po příjemně osvěžující sprše si jdeme na terasu vypít večerní kávu. Bouřka nás někudy obešla a tak nakonec večer jen slabě poprchává.
Závěrečná bilance.
Ujeli jsme dle Terčinýho tachometru 43 km.
Mirďovi se zamotala taška do kola. Nespadl, ale bouchl se o rám.
Mě spadl jednou řetěz....
.....a definitivně odpadla jedna šlapka.
Před spaním místo pohádek vymýšlíme náhradní plán na zítřek. Je jasné, že bez šlapky to dál nepůjde.