"ŽIVOT JE JAKO BONBONIÉRA. NIKDY NEVÍŠ, CO OCHUTNÁŠ." Forrest Gump

pátek 23. října 2015

Jablečné růže...

...z listového těsta aneb blbec v kuchyni. 

Proč hned takový ostrý titul? Halt - když se zadaří, zkazím co se dá.  :)

Už dávno jsem chtěla zkusit tenhle zajímavý recept z jablek. Kdysi jsem shlédla na FB video s návodem a výsledek mě doslova nadchnul. Jednoduché a přitom luxusní. 

Nejprve si dáme vařit do menšího hrnce přibližně půl litr vody, společně se 4 lžícemi cukru a 2 lžícemi citrónové šťávy. 
Jablka nakrájíme na tenké plátky. I se slupkou! Ta nám později drží jablka pohromadě. 
Do vroucího nálevu přidáme plátky jablek a necháme 3 minuty vařit. Plátky vyjmeme a na papírové utěrce necháme oschnout a zchladit. 


Listové těsto vyválíme na tenký plát, který nakrájíme na proužky. Z jedné poloviny poklademe plátky jablíček tak, aby malinko vyčuhovala. Posypeme skořicí. Já jsem přidala i malinko cukru. 


Těsto přehneme, srolujeme a vložíme do formy na muffiny. 


Pečeme na 200 °C po dobu 20 - 25 minut. 
No a právě v uvedeném čase je ten zakopaný pes. 
Dle návodu se růžičky vloží do formy na muffiny... ALE plechové. A já přitom vlastním silikonové košíčky. Snad právě proto ani po půl hodině nebylo těsto dozlatova upečené. Nebylo ani po 45 minutách. 


Zpátky k blbci. Nejhorší co můžete v této situaci udělat je odejít otráveně z kuchyně. Zapomínáte-li stejně dobře jako já, bude malér brzy na obzoru. Pro tentokrát jsem se například začetla do zajímavého blogu Marušky Doležalové Kafeacigárko
Výsledek? Růžičky s připálenou jablečnou šlupičkou.  ;)


Mno... i tak se po nich jen zaprášilo. 

Žádné komentáře:

Okomentovat